1/05/2013

Guide: Cirkel billede

Et par læsere har spurgt hvordan jeg laver et cirkel billede som dette.
Det er faktisk ret enkelt og det eneste man skal bruge er programmet Gimp, som både fungerer til Windows og Mac. 

Først skal du finde det billede du gerne vil redigere.

Billedet åbnes i Gimp

Tilføj et nyt lag, med baggrundsfarven hvid.

Det hvide lag gøres usynligt ude til venstre. (Klik på øjet der hører til laget)

Så skal du klikke på cirklen i værktøjskassen(som popper frem når man åbner gimp).


Marker det som du vil have skal være billedet, med cirkel værktøjet. 


Hvis du gerne vil have en præcis cirkel kan du kigge på tallene nedenunder billedet og sikre dig at de er lige store, f.eks 2038x2038


Gør nu det hvide lag synligt igen.

Vælg viskelæderet i værktøjskassen.

(Hvis du gerne vil ændre størrelsen på viskelæderet kan det laves større ude til højre ved at gå ind under værktøjsindstillinger og justere viskelæderets størrelse)


Visk det hvide ud i cirklen, du skal ikke være bange for at viske udenfor cirklen, for du kan kun viske inde i cirklen. 

Sådan skulle det gerne se ud når du er færdig.


Når billedet er færdigt eksporteres det i JPEG format i højeste kvalitet.



Billedet skal nu åbnes i et program som kan beskære det. Jeg bruger iPhoto. Billedet beskæres som du vil have det også gem det. 


Her er det færdige resultat! 

14 comments:

  1. lækkert billede det bliver til! :D

    -http://kom-se.blogspot.dk/

    ReplyDelete
  2. Lækkert, det kan man bruge! :)
    Måske du vil følges?
    http://anna-mitlivminetankermig.blogspot.dk/
    Knus <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mange tak Anna!
      ja det vil jeg gerne, kigger forbi din blog nu :D <3

      Delete
  3. Nu er jeg sikker på jeg følger dig:)
    Knus Amandaoliviadalum.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Plejer at bruge Paint, men det her er så meget nemmere! :-D
    Tak for rådet.(:

    Knus Rebecca.
    rebeccasjensen.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Dejlig guide! Lige hvad jeg ledte efter! Har du lyst til at følges? Så skriv! Følger allerede dig!

    http://anna-smiler.blogspot.dk/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lyder lækkert! :D jeg smutter forbi din blog nu <3

      Delete
  6. Nice! God guide! :-)
    Skulle vi følges?

    Knus fra Julia
    www.i-mine-oejne.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mange tak!
      Ja det kan vi godt, men jeg følger dig allerede ;)

      Delete
  7. Lækker guide, gerne flere af dem!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusind tak! Det skal jeg prøve på! Er der noget specielt du tænker på? :D

      Delete

What do you think?